- Detaljer:
Jeg har lige haft besøg af TDC, så nu har jeg fået bredbånd med 58 Mbit upload og 12 Mbit download. Jeg har selv kontaktet YouSee’s kundeservice af flere omgange for at overbevise dem om, at vi faktisk har bredbånd i vores område. Den ”store” projektleder Christian fra YouSee har flere gange lovet mig, at han har 3 personer, som ringer ud til os alle sammen. Jeg har dog endnu ikke truffet nogen, som er blevet kontaktet af YouSee. Det er min anbefaling at I selv kontakter YouSee og bestiller de produkter I måtte være interesserede i. Hvis YouSee’s kundeservice påstår at de ikke kan levere i vores område, så må I gerne bruge min adresse, Harløsevej 215C, som reference.
- Detaljer:
Jeg fik endelig kontakt til YouSee i sidste uge og bad dem komme med en status. Her er hvad YouSee har skrevet ud til alle intersserede:
Kære Alle i projektet Harløse.
Da vi desværre ikke er kommet helt i mål som planlagt, den 01-05-2018 skriver jeg denne satus mail.
Vi har haft udfordringer med at grave forsyningskablet (fiberen) ned i de kolde måneder, hvilket har betydet at projektet har været udskudt en måned. Det beklager vi meget.
Seneste udmelding fra vores projket center siger at centralen er op at køre 01-06-2018 og at vi derfra kan koble jeres husstande på en hurtigere netforbindelse.
Jeg vil give en status mere når vi kommer tæt på den 01-06-2018, for at anvise hvordan og hvorledes man kan koble sig på den nye central.
God pinse.
Mvh.
Christian Mads Nielsen
- Detaljer:
- Detaljer:
Jeg tror jeg er lige så frustreret, som alle jer andre over, at vi stadig ikke har fået det hurtigt bredbånd som YouSee har lovet os. Jeg har også modtaget en annullering af den ordre jeg tegnede i bussen d. 21. april.
Jeg prøver til stadighed at få nogle svar ud af YouSee, jeg har tidligere sendt dem følgende spørgsmål:
- Hvorfor er projektet forsinket?
- Hvornår er det planlagt vi får bredbånd?
- Hvornår får vi bredbånd?
- Hvad sker der med vores annullerede aftaler?
- Skal vi lave nye aftaler i TDC butikken…. Eller kommer I med en bus igen?
- Hvad er YouSee’s kompensation til borgerne? Nogle af os har opsagt vores eksisterende abonnementer os andre leverandører
Så snart jeg ved noget vender jeg tilbage….
Søren Kodal
- Detaljer:
Nu kommer der endelig bedre bredbånd til store dele af vores område. Efter afslaget fra energistyrelses bredbåndspulje måtte vi konstatere at vi ikke få en fiber langt ind i hver ejendom.
YouSee er efterfølgende kommet med et alternativt forslag til os. Ved at fører fiber frem til vores lokale fordelingsskabe i Ny og gammel Harløse kan vi forøge hastigheden på vores eksisterende kobberkabler betragteligt. De ejendomme som bor inden for 500 meter kan forvente en båndbrede på 100 MB herefter falde det med afstanden. Det er svært at sige, hvilke hastigheder der opnås på givende adresser, men alle vil opleve en markant forbedring. Når jeg skriver alle, så er det alle de adresser, som er tilknyttet de 2 lokale centraler. Adresselisten kan ses her. YouSee har også skrevet et brev til omdeling, vi har dog valgt at lægge det her på hjemmesiden. YouSee’s brev til omdeling.
Vi skal have 75 tilkendegivelser ud af de 130 mulige adresser på listen. Det skal understreges, at det er en tilkendegivelse – man binder sig ikke til noget som helst. Det forholder sig således, at YouSee udbygger deres kobbernet, der hvor der er størst interesse - og der er der i Harløse.
Lokalrådet vil derfor opfordre alle 130 adresser, at tilkendegive deres interesser for, at få bedre bredbånd til området, ved at følge følgende link. http://www.tilmeld.dk/harloese
Vi har i dag fået alle de nødvendige tilkendegivelser - tak skal i have.